Despre Noi

Lumea se schimbă cu o atât de mare repeziciune încât nu doar că nu știm, dar ne este greu spre imposibil să ne imaginăm cum va arăta peste 10 ani. Sigur, poate părea un truism: “vremea noastră” (părinți, bunici) se ciocnește cu “a voastră” (copii, nepoți) de când există copii, părinți, bunici și nepoți. Dar…

Dar a venit vremea să înmulțim totul cu foarte mult ca să ne apropiem de dimensiunea corectă a repeziciunii schimbărilor. Digitalizarea, inteligența artificială și interconectarea ne duc spre o concluzie de bun simț: aproape fiecare aspect al vieții copiilor noștri când vor fi adulți va fi diferit de ce trăim noi.

Toate tehnologiile digitale de neimaginat care apar într-o dimineață și care, trei zile mai târziu, “îmbătrânesc” și sunt înlocuite de altele și mai “de neimaginat” ne spun că trebuie să îi pregătim pre copii altcumva. Să facem ce ne pricepem mai bine ca să ajungă adulți flexibili și adaptabili.

Preșcolarii de acum vor avea joburile lor prin 2035. Elevii de generală, prin 2030. Și tocmai am căzut de acord că nu prea putem să ne dăm seama cum va arăta lumea lor. Dar, probabil, vor avea nevoie în continuare de cele trei fundamente educaționale. Cei “3s” – scris, studiat și socotit.

În rest? În rest, vor avea nevoie de abilitatea de a afla și de a învăța cu rapiditate mai mult decât de cunoștințe. Să știe cum să ajungă la informații, date și baze de date mai mult decât să devină ei înșiși baze de date. Iar pentru că acum se produce, deja, într-o singură zi mai multă informație decât se producea într-o sută de ani cu destul de puține generații în urmă, memoratul iese din calcul.

În cele mai multe dezbateri și discuții despre nevoia de a ne învăța copiii să învețe, toată lumea e de acord: așa-numitele abilități “soft” sunt tot mai importante.

Dacă “hard skills” sunt acele abilități pe care le dobândeți prin educație, specializare,  programe de calificare, “soft skills” sunt, mai degrabă, abilități în principal de comunicare și de interacțiune interumană. E o anume suplețe a minții, întreținută de curiozitatea care la copii se manifestă cel mai spectaculos.

Peste toate, un fapt: acela că, prin jocuri și joacă, un copil învață cel mai bine.

Sunt lucrurile de la care am pornit atunci când ne-am gândit la Art of Play: cum facem să ne ajutăm, mai întâi, propriii copii? Ce și cum îi învățăm, astfel încât curiozitatea să nu le piară pe drumul maturizării. Astfel încât creativitatea să le fie stimulată. Astfel încât, atunci când vor fi mari, să aibă acea suplețe a minții de care în mod sigur vor avea nevoie? Cum facem ca tot acest proces aparent atât de complicat să fie distractiv?

Și ne-am uitat după jucării. Jucării care să le ofere informați la care să ajungă țopăind de bucurie, fascinați de aventură și încântați de orice descoperire.

Asta e Art of Play: un spectaculos loc de joacă plin cu jucării care modelează și înzestrează mințile copiilor cu instrumente de care cu siguranță vor avea nevoie când vor fi mari.