Termeni si Conditii

CONDITII GENERALE

Ultima actualizare:  25 .05.2018

Accesarea, utilizarea şi comandarea produselor de pe Site implică respectarea clauzelor prevăzute mai jos (denumite în cele ce urmează „Termeni și condiții”). Vă rugăm să citiţi cu atenţie aceste clauze întrucât crearea unui Cont urmată de plasarea unei Comenzi pe Site echivalează cu acceptarea dvs. a Termenilor și condițiilor afișate pe Site.

  1. DEFINIȚII ȘI TERMENI

B2B / Vânzător – B2B CONSPROD S.R.L. cu sediul social în B-dul Ferdinand I nr. 83, Sector 2, București, având număr de înregistrare în registrul comerțului J40/748/2004, cod de identificare fiscală RO16069997.

Cumpărător – orice persoană fizică sau juridică care își face un Cont pe Site și care efectuează o Comandă.

Site – magazinul online găzduit la adresa web www.artofplay.ro și care este deținut și administrat de B2B.

Utilizator – orice persoană care accesează Site-ul.

Consumator – orice persoană fizică care acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale.

Comandă – mecanismul electronic al Site-ului prin intermediul căruia Cumpărătorul transmite Vânzătorului intenția sa de a achiziționa Produse de pe Site și de a face plata acestora.

Produse – orice produs afișat pe Site, inclusiv produsele menționate în Comanda, care urmează a fi predate de către Vânzător Cumpărătorului ca urmare a încheierii Contractului.

Cont – secțiunea din Site formată dintr-o adresă de e-mail și o parola care permite Cumpărătorului să transmită Comenzi către Vânzător.

Contract – reprezintă contractul la distanta încheiat între Vânzător și Cumpărător, fără prezența fizică simultană a Vânzătorului și a Cumpărătorului, care are ca obiect vânzarea Produselor comandate de pe Site.

Parte – Vânzător sau Cumpărător.

Conținutul Site-ului – reprezintă atât informațiile de pe Site care pot fi accesate sau vizualizate prin utilizarea unui echipament electronic ( incluzând, dar nelimitându-se la imagini, texte, elemente de grafica web, scripturi, software), cât și conținutul oricărui e-mail trimis Cumpărătorilor de către Vânzător prin mijloace electronice și/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil.

  1. POLITICA DE VÂNZARE ONLINE
  •  Produsele comercializate de B2B sunt disponibile exclusiv pe teritoriul României.
  • Accesul pe Site este permis oricărui Utilizator care posedă sau își creează un Cont pe Site. Pentru a i se permite accesul pe Site, Utilizatorul va trebui să accepte prevederile Termenilor și condițiilor B2B. Fiecare Utilizator poate avea un singur cont, fiind interzisa partajarea unui cont între mai mulți Utilizatori.
  • Utilizatorul are obligația să păstreze confidențialitatea cu privire la informațiile de acces la Contul de pe Site și să nu permită utilizarea Contului de către terțe părți.
  • Prin plasarea unei comenzi pe Site, Cumpărătorul este de acord cu forma de comunicare (e-mail sau telefon) utilizată de Vânzător pentru derularea operațiunilor aferente Contractului.
  • Cumpărătorul este obligat să furnizeze informații corecte și complete atât pentru înregistrarea Contului pe Site, cât și pentru comandarea produselor. De asemenea, Cumpărătorul este obligat să actualizeze datele menționate în Cont în cazul în care intervin orice modificări.
  • B2B poate anula/refuza o comandă în urma unei notificări prealabile adresate Cumpărătorului, fără a exista obligații între Părți și fără ca o Parte să poată pretinde daune, pentru următoarele situații:
  • eșuarea / invalidarea tranzacției online;
  • neacceptarea de către banca emitenta a cardului Cumpărătorului/a tranzacției;
  • furnizarea de date incomplete sau incorecte de către Cumpărător;
  • activitatea Cumpărătorului produce daune Site-ului, societății B2B și/sau partenerilor săi;
  • livrări consecutiv eșuate din culpa Cumpărătorului;
  • precum și în orice alte situații când Cumpărătorul folosește serviciile oferite de Site într-un mod neconform uzanțelor normale și bunei-credințe sau își exercită drepturile în scopul de a vătăma sau păgubi B2B ori într-un mod excesiv și nerezonabil, contrar bunei-credințe.
  • Cumpărătorul este conștient de faptul că Site-ul nu poate fi disponibil în mod continuu, în special pe parcursul întreținerii hardware-ului și software-ului furnizorului Site-ului.
  • Toate informațiile folosite pentru descrierea produselor comercializate pe Site (imagini sau orice alte prezentări grafice) nu reprezintă o obligație contractuală din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare. Astfel, designul, culorile sau formele produselor pot să difere în realitate față de imaginile de prezentare afișate pe site.
  • În cazul organizării unor promoții cu privire la anumite produse, Cumpărătorul trebuie să aibă în vedere faptul că acestea vor fi valabile doar în limita stocului disponibil și numai pentru o perioadă limitată de timp care va fi afișată pe Site.
  • În vederea executării operațiunilor ce țin de onorarea comenzii, Vânzătorul va putea contracta o terță parte, însă va rămâne în continuare responsabil față de Cumpărător pentru executarea obligațiilor aferente Contractului.
  • Termenii și condițiile de pe Site, precum și orice alte informații puse la dispoziție de către Vânzător pe Site vor face parte integrantă din Contract. Dispozițiile referitoare la drepturile și obligațiile Consumatorului vor fi aplicabile doar acestora.
  1. COMANDA PRODUSELOR
  •  Site-ul conține o listă de produse oferite spre vânzare, inclusiv prețurile fiecărui produs individual. Cumpărătorul poate efectua comenzi pe Site prin adăugarea produselor dorite în coșul de cumpărături și prin trimiterea formularului de finalizare a comenzii.
  • Odată adăugate în coșul de cumpărături, produsele sunt disponibile spre achiziție numai în măsura în care există stoc disponibil. Astfel, ofertele de produse promovate pe Site nu sunt obligatorii, iar Vânzătorul nu este obligat să încheie Contractul în cazul în care produsele nu mai sunt disponibile.
  • De asemenea, adăugarea unui produs în coșul de cumpărături, în lipsa finalizării comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei comenzi și nici rezervarea automată a produsului comandat.
  • Înainte de plasarea comenzii, Cumpărătorului are posibilitatea de a modifica și verifica comanda din coșul de cumpărături.
  • Pentru a putea plasa comenzi pe Site, Cumpărătorul trebuie să furnizeze Vânzătorului informațiile necesare în vederea facturării și livrării produselor. Cumpărătorul garantează că toate datele furnizate sunt complete, reale și corecte. În caz contrar, Vânzătorul nu va putea fi tras la răspundere pentru neexecutarea obligațiilor sale aferente Contractului (cum ar fi neîndeplinirea/îndeplinirea necorespunzătoare a obligației de predare a produselor) ca urmare a introducerii de către Cumpărător a unor date eronate.
  • În urma plasării comenzii pe Site, Cumpărătorul va primi pe adresa de e-mail o confirmare a acceptării comenzii de către Vânzător. Momentul confirmării pe e-mail a acceptării comenzii reprezintă momentul încheierii Contractului între Vânzător și Cumpărător.
  • De asemenea, prin plasarea comenzii pe Site, Cumpărătorul consimte ca Vânzătorul să îl poată contacta, utilizând datele de contact furnizate de Cumpărător (e-mail sau telefon), în orice situație necesară în legătură cu executarea Contractului.
  • În cazul în care un produs comandat nu se află în stocul Vânzătorului, precum și în alte cazuri când produsul comandat nu poate fi livrat de Vânzător, acesta din urmă va informa Cumpărătorul pe adresa de e-mail cu privire la lipsa stocului/imposibilitatea de livrare. În situația în care Cumpărătorul a achitat anterior prețul produsului comandat care nu poate fi livrat, Vânzătorul va avea obligația de a returna prețul respectiv în contul Cumpărătorului în termen de maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice.
  • Vânzătorul poate anula comanda efectuată de Cumpărător, în urma unei notificări prealabile adresate Cumpărătorului, în cazul în care datele furnizate de Cumpărător sunt incomplete/incorecte.
  1. PREȚ ȘI FACTURARE
  •  Toate prețurile aferente produselor comercializate pe Site sunt exprimate în lei (RON) și conțin TVA.
  • Prețul final plătit de Cumpărător este format din prețul produselor și cheltuielile de transport. Informațiile cu privire la cheltuielile de transport vor fi afișate Cumpărătorului înainte ca acesta să plaseze comanda și în mod separat de prețul produselor.
  • Prețul, modalitatea de plată și termenul de plată vor fi specificate în formularul de comandă.
  • Facturarea produselor comandate de pe Site se face exclusiv în RON folosind informațiile furnizate de Cumpărător în formularul destinat plasării comenzii. B2B nu va răspunde de corectitudinea informațiilor furnizate de Cumpărător pentru facturare sau de imposibilitatea deducerii unor cheltuieli din cauza informațiilor furnizate incorect de către Cumpărător.
  • Vânzătorul va transmite Cumpărătorului factura aferenta comenzii odată cu livrarea produselor comandate.
  1. MODALITĂȚI DE PLATĂ

 Va punem la dispozitie urmatoarele modalitati de plata pentru comenzile dumneavoastra la Art of Play:

    • – Plata prin virament bancar (ordin de plata). Pentru aceasta modalitate de plata va rugam solicitati trimiterea facturii proforme. Livrarea marfii se face dupa intrarea intregii sume in contul nostru;
    • – Plata online cu cardul prin procesatorul de plata MobilPay;
    • – Plata ramburs la curier;
  1. LIVRAREA PRODUSELOR

 Condiții de livrare

  •  Vânzătorul va asigura ambalarea corespunzătoare a produselor, precum și transmiterea documentelor însoțitoare ale acestora (declarație CE de conformitate, instrucțiuni de utilizare).
  • Livrarea se va considera a fi îndeplinită de către Vânzător la momentul predării produselor comandate către Cumpărător la adresa selectată de acesta la momentul plasării comenzii.
  • Cumpărătorul este obligat să accepte produsele la livrare. În cazul în care Cumpărătorul nu preia produsele la livrare, Vânzătorul va avea dreptul de a anula Contractul.
  • În cazul în care produsele sunt livrate în mod repetat din cauza nepreluării acestora de către Cumpărător, acesta va fi obligat să plătească costurile asociate livrărilor repetate.
  • Cumpărătorul are obligația să semneze documentul de livrare prezentat de catre Vânzător/curier la livrarea produselor comandate, la care este anexat și factura/bonul fiscal ce conține toate informațiile despre produsele livrate (denumire produs, cantitate, preț).
  • În momentul livrării, Cumpărătorul are obligația să verifice integritatea ambalajului produselor, precum și existența unor desfaceri neautorizate. În cazul în care constată orice neregularități cu privire la produsele livrate, Cumpărătorul are dreptul de a refuza preluarea acestora.
  • Prin semnarea fără obiecțiuni a documentului de livrare (în cazul livrării prin curier) la momentul recepției produsului de către Cumpărător, se va considera că produsele au fost livrate în bune condiții din punct de vedere cantitativ și calitativ, iar orice reclamație ulterioara cu privire la viciile aparente ale produselor nu va fi luată în considerare.
  • În cazul în care modalitatea de transport este negociată la cererea Cumpărătorului, acesta din urmă va suporta riscul și costurile suplimentare asociate cu modul de transport cerut.

Modalități de livrare

  • Trasportul este asigurat de serviciul de curier rapid Fan Courier. Programul de livrari in Bucuresti este intre orele 09:00 – 18:00, iar in tara intre orele 10:00 – 17:00.

Termen de livrare

  • Comenzile plasate intr-o zi lucratoare, pana la ora 14, vor fi pregatite si ridicate de curier in aceeasi zi si livrate a doua zi. Comenzile finalizate in zile nelucratoare (weekend sau sarbatori legale), vor fi pregatite si ridicate de curier in prima zi lucratoare.
  • In perioadele aglomerate timpul de livrare poate creste.

Taxa de livrare

  • Pentru comenzile cu o valoare totala de peste 199 leilivrarea se face gratuit oriunde in tara, indiferent de localitate.Pentru comenzile sub 199 lei, costul livrarii este de 15 lei.Nu se percep taxe pentru kilometri sau kilograme suplimentare.
  1. POLITICA DE RETURNARE (DREPTUL DE RETRAGERE ÎN 14 ZILE)

 Conform OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanță, Consumatorul are dreptul de a se retrage din Contract, respectiv de a returna produsele cumpărate de pe Site, în termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice, fără invocarea vreunui motiv si fără a suporta alte costuri decât cele pentru returnarea produselor.

  • Termenul de 14 zile pe durata căruia Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere curge din ziua în care Consumatorul a intrat în posesia fizică a produselor, sau, în cazul comandării unor produse multiple care vor fi livrate separat, din ziua în care Consumatorul a intrat în posesia fizică a ultimului produs.
  • În cazul în care Consumatorul decide să se retragă din Contract, Consumatorul trebuie să informeze B2B cu privire la decizia de retragere, utilizând fie formularului de retur disponibil la adresa (adresa către formularul de retur tipizat), fie orice altă declaraţie neechivocă, de exemplu, o scrisoare trimisă prin poştă, fax sau e-mail.
  • Consumatorul trebuie să returneze produsele în termen de 14 zile calendaristice de la trimiterea deciziei sale de retragere. Produsele trebuie returnate în aceeași stare în care au fost livrate, împreună cu toate documentele și accesoriile care le-au însoțit (ambalajul original, cadouri, accesorii, certificatul de conformitate, instrucțiunile de utilizare etc.).
  • B2B își rezerva dreptul de a diminua sumele rambursate Consumatorului cu valoarea care rezulta din manipularea produselor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționalității produselor.
  • Cumpărătorul este conștient și acceptă faptul că în cazul deteriorării produselor returnate, Vânzătorul va avea dreptul la despăgubiri pentru prejudiciile create, care se vor compensa cu suma ce trebuie restituită către Cumpărător.
  • Cu toate acestea, returnarea produsului nu va fi acceptată în cazul în care acesta prezintă deteriorări care nu țin de folosirea normală a produsului. Astfel, nu vor fi acceptate spre returnare produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, lovituri sau orice alte șocuri mecanice/termice/electrice.
  • Suma va fi rambursată de B2B în maxim 14 zile calendaristice de la data informării de către consumator asupra deciziei sale de retragere. Cu excepţia cazului în care B2B s-a oferit să recupereze produsele, B2B poate amâna rambursarea sumei până la data recepţionării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea Consumatorului conform căreia acesta a trimis produsele către B2B.
  • Suma achitată de Consumator va fi returnată prin transfer bancar în contul indicat de acesta în formularul de retur.
  1. GARANȚIA LEGALĂ DE CONFORMITATE
  •  Garanția legală de conformitate reprezintă obligația legală a Vânzătorului față de Consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de Consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, dacă acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă.
  • Vânzătorul are obligația de a livra doar produse care sunt în conformitate cu Contractul. Se consideră că sunt produsele sunt în conformitate cu Contractul atunci când:
  1. a) corespund descrierii făcute de Vânzător;
  2. b) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut Vânzătorului şi acceptat de acesta la încheierea Contractului;
  3. c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
  4. d) fiind de acelaşi tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care Consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de Vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
  • Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă, în momentul încheierii Contractului, Consumatorul a cunoscut sau putea, în mod rezonabil, să cunoască lipsa de conformitate.
  • În cazul lipsei conformităţii, Consumatorul are dreptul de a solicita Vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea Contractului privind acest produs. Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea Contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.
  • Răspunderea Vânzătorului privind garanţia legală de conformitate este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani de la livrarea produsului. Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul se reduce la această durată.
  • De asemenea, Consumatorul trebuie să informeze Vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.
  • După expirarea termenului pentru garanția legală de conformitate, Consumatorul poate pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate numai ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condiţiile legii.
  • Răspunderea Vânzătorului privind garanţia legală de conformitate nu poate fi atrasă în cazul în care:
  • Consumatorul nu prezintă dovada achiziționării produsului de pe Site (factura/bonul fiscal);
  • Consumatorul nu a respectat condițiile de transport, utilizare și/sau întreținere cu privire la produs;
  • produsul prezintă modificări sau intervenții efectuate de alte persoane decât cele autorizate de Vânzător;
  • produsul nu mai îndeplinește condițiile de conformitate ca urmare a culpei Cumpărătorului, cum ar fi păstrarea în condiții improprii, expunerea la șocuri mecanice/termice/electrice etc.
  1. TRANSFERUL PROPRIETATII BUNURILOR
  •  Proprietatea asupra produselor va fi transferată la momentul predării produselor către Cumpărător, după efectuarea plății din partea acestuia conform modalităților de plată prevăzute în Termenii și condițiile B2B.
  1. FORȚA MAJORĂ
  •  Niciuna dintre Părţi nu răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător, total sau parţial, a oricărei obligaţii care îi revine în baza Contractului, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de un eveniment de forţa majoră, astfel cum este definit în lege. Cu toate acestea, fiecare Parte are obligația să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor forței majore.
  • Dacă în termen de 15 zile calendaristice de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, atât Vânzătorul, cât și Cumpărătorul, au dreptul să-şi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract fără ca vreunul să pretindă daune-interese.
  1. SIGURANȚA JUCĂRIILOR
  •  B2B se asigură că jucăriile comercializate pe Site sunt însoțite de declarația de conformitate CE și îndeplinesc cerințele prevăzute de Hotărârea de Guvern nr. 74/2011 privind siguranţa jucăriilor. De asemenea, B2B se asigură că, înainte de plasarea unei comenzi, aveți posibilitatea de a cunoaște cerințele referitoare la vârsta copilului cu privire la fiecare jucărie afișată pe Site.
  • Vă recomandăm să citiți și Politica de siguranță a jucăriilor. 
  1. POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE SI PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
  • În vederea asigurării preluării și onorării comenzilor privind produsele comercializate pe Site, B2B prelucrează datele dvs. cu caracter personal. Pentru a afla mai multe informații cu privire la datele personale pe care le prelucrăm și felul cum le colectăm, care este scopul prelucrării datelor, care sunt destinatarii datelor, ce drepturi aveți în calitate de persoană vizată, precum și orice alte informații legate de prelucrarea datelor de către B2B, vă rugăm să citiți Politica de confidențialitate disponibilă.
  1. DREPTURI DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ

 Întreg Conținutul Site-ului, astfel cum este definit în preambul, este proprietatea exclusivă a B2B și intra sub incidența legii pentru protecția drepturilor de autor (Legea nr. 8/1996) și a legilor privind proprietatea intelectuală și industrială.

  • Utilizatorului nu îi este permisă copierea, distribuirea, publicarea, transferul către terțe părți, modificarea și/sau alterarea, utilizarea, expunerea, includerea oricărui conținut în orice alt context decât cel intenționat de B2B, includerea oricărui conținut în afara Site-ului, îndepărtarea însemnelor care semnifica dreptul de autor al B2B asupra Conținutului Site-ului, precum și participarea la transferul, vânzarea, distribuția unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afișarea Conținutului, decât cu acordul expres al B2B. Folosirea fără acordul B2B a oricăror elemente ale Conținutului Site-ului se pedepsește conform prevederilor legale în vigoare.
  • Orice sesizare cu privire la încălcarea drepturilor de autor poate fi trimisă la adresa de e-mail contact@artofplay.ro
  1. FRAUDĂ

 B2B nu solicită Cumpărătorilor sau Utilizatorilor săi prin niciun mijloc de comunicare (e-mail, telefon etc.) informații referitoare la date confidențiale, cum ar fi datele privind conturile bancare sau parole personale. Cumpărătorul/Utilizatorul își asuma întreaga responsabilitate pentru divulgarea unui terț a datelor sale confidențiale.

  • B2B nu va răspunde în situația în care Cumpărătorul/Utilizatorul ar fi/este prejudiciat sub orice formă de către un terț care ar pretinde că reprezintă B2B.
  • Cumpărătorul/Utilizatorul are obligația de a informa B2B asupra unor asemenea tentative, folosind datele de contact prezentate pe Site.
  1. LITIGII

 Prin folosirea,vizitarea și vizualizarea Site-ului sau al oricărui conținut trimis de către B2B Cumpărătorului/Utilizatorului prin accesare și/sau expediere prin orice mijloc (electronic, telefonic, etc.), Cumpărătorul/Utilizatorul declară că este de acord cu prevederile Termenilor și condițiilor B2B.

  • Orice dispută cu referire la Termenii și condițiile B2B sau cu privire la executarea Contractului care ar putea sa apară între Cumpărător/Utilizator și B2B se va rezolva pe cale amiabilă. Daca aceasta nu va fi posibilă, conflictul va fi soluționat de către instanța competentă, conform prevederilor legale aplicabile.
  1. MODIFICĂRI PRIVIND TERMENII ȘI CONDIȚIILE

 Vânzătorul poate să actualizeze și să modifice periodic Termenii și condițiile Site-ului. În orice caz, fiecare comandă va fi supusă Termenilor și condițiilor în vigoare la data plasării acesteia. Așadar, vă recomandam ca, prealabil plasării unei comenzi, să vă asigurați că sunteți informat/ă cu privire la ultima variantă a Termenilor și condițiilor, respectiv să verificați legenda ”Ultima actualizare” din partea de sus a prezentei politici privind Termenii și condițiile B2B.

  1. INFORMAȚII DE CONTACT

 Pentru reclamații sau orice informații, ne puteți contacta la adresa de e-mail contact@artofplay.ro sau prin poștă scrisă la adresa Bulevardul Ferdinand I nr.83, et.6, ap.7. Vom procesa cererea dvs. și vom răspunde în cel mai scurt timp, în funcție de complexitatea și numărul cererilor adresate.

18. POLITICA PRIVIND SIGURANTA  JUCARIILOR
  1. Avertismentele și instrucțiunile privind siguranța jucăriilor

B2B CONSPROD S.R.L. („B2B CONSPROD”) se asigură că fiecare jucărie este însoțită de avertismente și instrucțiuni de utilizare în care se vor regăsi cerințele cu privire la vârsta utilizatorului, avertismentele specifice de siguranță și indicațiile privind precauțiile de utilizare pentru anumite categorii de jucării.

Avertismentele de siguranță sunt indicate fie pe suprafața jucăriei, fie pe o eticheta aplicată acesteia ori pe ambalaj. În unele cazuri, avertismentele de siguranță sunt prevăzute și în instrucțiunile de utilizare. În cazul jucăriilor vândute fără ambalaj, avertismentul este aplicat direct pe jucărie.

Informațiile cu privire la avertismentele de siguranță ale jucăriilor sunt puse la dispoziția dumneavoastră și pe pagina aferentă fiecărei jucării comercializate pe site-ul B2B CONSPROD.

Înainte de a oferi o jucărie spre folosința copiilor, este important să consultați recomandările referitoare la siguranță și instrucțiunile de utilizare, pentru a afla, în funcție de fiecare jucărie, vârsta minimă sau maximă a utilizatorului, limitele utilizării jucăriei, aptitudinea utilizatorului, greutatea minimă sau maximă a utilizatorului, necesitatea de a se asigura că jucăria este utilizată numai sub supravegherea unui adult, modul de folosire a jucăriilor.

În cazul copiilor mai mici de 3 ani, trebuie să vă asigurați că nu oferiți acestora jucării care nu sunt destinate respectivei grupe de vârstă. Aceste jucării sunt marcate cu sintagma „Atenție. Nerecomandat copiilor sub 3 ani. Pericol de sufocare” ori „Atenție. Nerecomandat copiilor sub 3 ani. Pericol de strangulare” sau cu simbolul grafic specific de interzicere a utilizării de către copiii sub 3 ani.

Nu în ultimul rând, vă informăm că anumite jucării conțin avertismente specifice de siguranță, pe care trebuie să le aveți în vedere pentru a evita pericolele și riscurile de vătămare.

  1. Conformitatea jucăriilor 

În ceea ce privește conformitatea jucăriilor comercializate, B2B CONSPROD se asigură că acestea îndeplinesc cerințele prevăzute de Hotărârea de Guvern nr. 74/2011 privind siguranţa jucăriilor.

Astfel, jucăriile au marcate pe corpul lor, într-un mod vizibil, lizibil și durabil, următoarele elemente: coordonatele producătorului și/sau ale importatorului (numele, denumirea comercială/marcă înregistrată a producătorului și/sau a importatorului și adresa la care pot fi contactați); numărul unic de identificare a jucăriei (tipul, lotul sau numărul de serie ori al modelului sau alt element de identificare); marcajul de conformitate CE care conduce la supoziția că jucăria este sigură. Dacă jucăriile sunt de dimensiuni mici, elementele de mai sus sunt indicate fie pe ambalaj, fie într-un document care însoțește jucăria.

B2B CONSPROD se asigură că jucăriile pe care le comercializează nu pun în pericol siguranţa sau sănătatea utilizatorilor sau a părţilor terţe, în cazul în care jucăriile sunt utilizate în conformitate cu destinaţia lor sau în mod previzibil, ţinând seama de comportamentul copiilor.

De asemenea, B2B CONSPROD se asigură că producătorul a îndeplinit procedura de evaluare a conformității jucăriilor, iar când consideră sau are motive să considere că o jucărie nu îndeplinește cerințele de siguranță, nu o va introduce pe piață.

  • Indicații generale privind utilizarea jucăriilor în condiții de siguranță

Alegeți jucării potrivite pentru vârsta copilului, capacitățile și aptitudinile sale

Asigurați-vă că urmați recomandările referitoare la vârstă, în special în cazul copiilor care au sub 3 ani, cărora nu trebuie să le oferiți jucării care poartă simbolul de interzicere care vizează copiii între 0 și 3 ani sau avertismentul „Atenție. Nerecomandat copiilor sub 3 ani.” însoțite de indicarea pericolului.

În alegerea unei jucării, porniți de la cele din segmentul de vârstă corespunzător vârstei copilului care urmează să beneficieze de aceasta. Clasificarea jucăriilor pe grupe de vârstă ar trebui să reprezinte un prim criteriu de selecție al acestora.

Nu cumpărați jucării cu părți mici, detașabile, pentru copiii sub 3 ani, deoarece aceștia au tendința să bage jucăriile în gură și pot să se înece cu părțile mici.

Jucăriile care sunt destinate unui anumit grup de vârstă oferite unui copil având o vârstă în afara acestui segment pot să îi aducă acestuia atingere sănătății și integrității fizice (i.e. răniri, sufocare, deces). 

  • Urmați cu atenție instrucțiunile pentru asamblarea și utilizarea sa corectă 

Păstrați într-un loc sigur instrucțiunile și informațiile care sunt ambalate cu jucăria.

Înainte de utilizare/punerea în funcțiune a jucăriei, trebuie parcurse și însușite de către un adult instrucțiunile pentru asamblarea și utilizarea corectă a jucăriei. Împreună cu adultul sau sub supravegherea acestuia, copilul trebui să fie inițiat/să își însușească tehnicile pentru asamblarea și utilizarea corectă a jucăriei.

  • Supravegheați copiii atunci când se joacă

 Asigurați-vă că toate jucăriile sunt utilizate cum se cuvine și sunt potrivite pentru vârsta și capacitățile copilului, respectiv corespund dezvoltării psiho-motorii a acestuia. În cazul anumitor jucării – cum ar fi trotinete, triciclete, biciclete, patinele cu rotile– ar trebui să se poarte întotdeauna căști și alte echipamente de protecție.

  • Din când în când, verificați starea jucăriilor

 Jucăriile stricate sau uzate ar putea răni copilul și i-ar putea afecta sănătatea și siguranța. Îndepărtați imediat jucăriile stricate.

  • Îndepărtați toate ambalajele și păstrați întotdeauna instrucțiunile

 Asigurați-vă că ambalajul nu constituie un obiect de joacă pentru copii, deoarece aceștia riscă să se sufoce. În cazul în care ambalajul conține avertismente de siguranță sau alte instrucțiuni, recomandăm păstrarea acestora în caz de nevoie.

  • Învățați-i pe copii să își aranjeze jucăriile, pentru a evita accidentele

 Nu lăsați jucării pe scări sau pe podea în zone din casă prin care se circulă.

  • Semnalați-ne întotdeauna orice problemă de siguranță legată de o jucărie
  1. Informații suplimentare

În cazul în care aveți nelămuriri sau dacă doriți să aflați informații suplimentare cu privire la avertismentele și instrucțiunile de utilizare ce însoțesc jucăriile, ne puteți contacta prin e-mail la adresa contact@artofplay.ro sau prin completarea formularului de contact.

PUNCTE DE FIDELITATE SI CUPOANE